FEJAN

Nu har jag inte skrivit någonting på länge. Har vart hos mormor i fredags och åkt till Fejan med Angelica, Nathalie och Olle i lördags. Dom har en liten stuga där ute på ön. Fick gå upp rätt tidigt för att vi skulle åka kl 9 på morgonen. Trött som alltid:P Somnade tom på dagen ett tag då vi sen gick och käkade med "byn". Det va ju för roligt när dom hade så kallat "möte" om allt på ön hur det går till, vad som ska köpas in och så. De pratade om internetuppkoppling och när de närmast skulle kunna ske, som om ingen hade någon aning om va de va eller att de funnits hur länge som helst! haha.. Sen käkade vi entrecôte och klyftpotatis och jättegod tzatsiki! Ungarna och jag hittade ett övergivet stort hus, ett gammalt sjukhus tydligen som vi knatade in i. Skrämde upp varandra hela tiden så ingen vågade gå in långt:P Dessutom började Angelica prata om att det bodde uteliggare där. Vi hade heller ingen ficklampa med oss så vi skulle säkert inte hittat ut om vi gick längre in. På natten när vi skulle sova somnade jag såklart sist.. Pratade med Angelica men hon somnade mitt i diskussionen. Sen hörde man en något som lät. Efter ett tag kände jag en doft. Vem va de inte om Olle som lagt några fisar! Herregud vilken stank. Brandalarmet lyckades slå igång också under kvällen då Angelica tyckte att myggen skulle försvinna och satte då upp ett myggljus med en jävla doft inne. Det stod klart och tydligt på framsidan av ljuset att det var för UTOMHUSBRUK!! haha klockrent och det började tjuta inne och inte tog det slut heller. Vi släckte alla ljusen men då vart de ju ännu värre med all rök som flög runt där inne...Och så började det tjuta:P Vi gjorde en rundvandring också och hittade på att allt vi hittade skulle vara Nathalies grejer, hennes hydda, henes dass, hennes vrakdelar till båt som hon skulle fiska i:P När vi skulle åka hemåt hittade vi maneter i vattnet. Jag då skulle ta upp en och råkade mosa den istället med pinnen..Här är några bilder från äventyret!!




Kommentarer
Postat av: helen

Ulf lundell-öppna landskap

hahhaha tänter på den låten när jag läste det här! så klockrent så det finns inte alltså!

TIIIIIIIILL HAAAAAAAAAVS

2008-09-22 @ 16:37:52
URL: http://ci3ur.blogg.se/
Postat av: helen

KOMMER Å TÄNKA PÅ NÄR JAG SER BILDEN NÄR DU HOPPAR UP I LUFETN, när vi var i bulgarien å begav oss in i skogen på egen sajting, och var så irreterade på varandra! kan inte sluta tänka på det nu heller, typiskt

2008-09-22 @ 16:46:20
URL: http://ci3ur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0