Sugen?

Blev riktigt sugen på lussebullar nu! Helen och jag har redan haft ett sådant bak för ca 2 veckor sen men ja, de gick ju som de gick.. :P Ingen av oss hade koll på hur mkt mjöl vi hade i. Vi står bara o blänger, såklart att det blir hård deg.. Men bullarna var tydligne goda iaf :D Jerry käkade upp dom samma dag för att "man inte kan spara på sånt tydligen, de blir ju gammalt" enligt han själv ;) haha

Taget ur Helens blogg: www.dodoos.blogg.se

Proffs som jag själv är måste ju skryta lite skulle hålla koll på degen medans maria skulle hälla i mjölet i bunken. Jag kom av mej totalt. var i mina egna tankar hahahha så degen vart alldeles hård, blandat med smuler av mjöl klumpar. Slutade med att vi fick hälla ur skiten ochförsöka kladda ihop han. Med vatten och allt.
Degen jäste inte ett dugg. Dock i ugnen geste dom på sej lite. Riktiga proffs bagare som vi är =)





Vem har sagt att lussebullar ska vara snurrade?! :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0