PUNKTERING OCH FORS

Knatade på båten till Åbo i fredags med Helan och morsan. Vi va rätt trötta allihop på båten fast hade rätt skoj ändå. Det verkade spöka i våran hytt. Morsan vaknade upp med två täcken när vi alla vet att hon bara hade ett som hon höll på att grejja med på kvällen när hon inte fattade hur det skulle ligga. Helens prylar försvann plötsligen när vi kom på båten och nu verkar hennes laddare vara borta. Min smirnoff som jag tog med till hytten som ja köpte försvann också.. Jaa de e ett mirakel som morsan brukar säga..

Kom hem igår och skulle tvätta och som vanligt har jag bokat upp mig, men hann inte komma hem förrän åtta på kvällen då med ett jäkla race. Då ser jag att någon annan har börjat tvätta och då hinner jag ju inte. Så det var bara börja tvätta för hand och hänga upp. Det var mest mina jobb kläder som behövdes tvätta. Sen hade jag inte sköljt ut ordentligt så imorse kändes tröjan alldeles knas :S

Ska komma till det som jag skulle säga från början. Har jobbat extra hela dagen, kände att det behövdes mer stålar till nästa månad...Meen så kommer ja ut till kärran.. HAR ÅKT PÅ PUNKTERING! Japp, det måste ha smallt till någon gång under dan.. Var väl meningen. Så nu blir det till att jobba extra ännu mer asså, pank denna månad med andra ord. Har ju redan fått böter på en 500 lapp.. Jäkla avgifter detta. Sen fick ja en påminnelse från TRANSPORTSTYRELSEN för nån månad sen att ja glömt betala räkning på 50 spänn. Nä då ska man pynta ut 500 spänn till. Ja varför inte, skiter man stålar så är det ju inga problem ;) Skulle inte förvåna mig ifall jag åker på påminnelse avgift på 500 spänn till för att ja inte betalat en räkning på 10 spänn. Let´s dance...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0