JAG GÖR VAD FAN JAG VILL

Nu måste jag bara få säga ett par saker. "Varje gång vi ses säger ni gör si, gör så", "så kan du inte göra!"En av de värsta sakerna jag vet är när folk lägger sig i saker de inte har ett dugg med att göra. Nu vill ja inte peka ut någon/några men ibland blir jag bara så less på vissa folk. De verkar inte ha någon som helst förståelse för andra människor. Att duga för vissa är antingen att vara miljonär och ha ett 3 våningshus på Miami eller att jobba på ett 5 stjärnigt hotell mitt inne i City. Ja jag vet inte vad jag vill säga med det hela. Men ett jobb är ett jobb och det spelar ingen roll vad det är, bara man kan försörja sig och framför allt trivs med det! Jag tycker det är viktigast av allt. Men andra anser kanske att det är makt över andra ( sk. bättre jobb) som räknas eller att man tjänar fett med cash. Då blir folk nöjda. Att andra inte bara kan glädjas av att man har ett jobb för över huvudtaget och att man klarat allt i livet själv?! Allt är inte lätt och det finns inte alltför många jobb idag heller. Men till slut blir jag så less på att andra tycker och värderar sig själva så mycket högre, tycker att dom är bättre än andra. Usch vad jag hatar det!!

Sen detta med "vart man kan bo och inte kan bo"-grejen.
ja, bara för att det heter Rimbo så går det faktiskt att bo där! Jag spricker av ilska! Har man tak över huvudet och en fungerande lägenhet så är ju allt frid och fröjd!
Är det inte en bra sak att man är nöjd över livet och sina egna slutsatser man tar? Utan att andra ska behöva lägga sig i och tycka massa saker vad man ska göra hela tiden. Jag bor vart jag vill, jag jobbar med vad jag vill! Och det ska folk inte yttra sig ett förbannat jävla skit om! Jag tycker att man ska glädjas åt personer som klarat av allt i livet! Stötta varann och hjälpas åt? Vart tog allt de där vägen?

Sånna som inte gör ett skit, de som inte har nånstans att bo eller inget jobb. De har inte kämpat för det! Så klart de inte får nåt heller! Jag kunde lika gärna haft en lyxvilla och en chefsposition nånstans men inte fan hade nån vart nöjd ändå! Vad vill ni få ut med att komma med denna kränkning och att ni är så jävla mycket bättre än mig? Det går inte att prata med er heller, för enligt er är ni så mycket bättre "människor" och att man ska leva si och så, nej börja bry er och skit i att ni måste visa er bra för andra. Fy fan på er säger jag bara! Kom inte och säg att det är för att ni bryr er och att ni vill mitt eget bästa för då hade ni aldrig sagt som ni gjort! Tänk att vissa kan sjunka så lågt...Hoppas ni läser detta nån gång så ni kan börja tänka i andra banor ist för att klanka ner på mig.
Ja tackar Rolf, Helen, Sofie, Jerry och Morsan min för allt ni sagt och gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0