Bildfärd i snöstorm!

Måste bara berätta detta! Jag var nyss så godissugen att jag var tvungen att åka upp till Flygfyren för att köpa lite gott.
Har vart flera dagar men just nu när snöstormen kom igång så skulle jag bege mig ut.. typiskt mig ändå. Dörren var seg att få upp eftersom det hade snöat framför. Kommer till bilen och vrider om nyckeln, men va fan! Bildörren går inte upp! I sånna här situationer är det bra med en Canada goose jacka måste jag säga! Kom på efter ett tag att bilen inte var låst från början :P ååhhh. Beger mig ut på vägen och kör så sakta att i uppförsbacken stannar bilen.. lyckas hålla igång ändå så jag tar mig upp.. Väl på hemvägen körde jag sakta att de bildades kö bakom.. haha. Sen kommer jag fram till rödlysena och tänkte shooo att dom inte svängde till rött så jag kunde få fart och inte stanna i backen.. Meen... de kommer en buss som ja måste tvärnita inför eftersom han körde på huvudleden.. När ja sen ska köra av den upp mot huset vid balders hage kommer jag ingen vart, va i helsike..gasen i botten men nej! Jag tänkte faaan att dom inte plogat här mitt i city!! Borde tamefan görat själv..ta med mig en spade och börja ploga upp vid rödlysena... :P men jag satte igång med att backa!! Om någon gick utanför kan jag tänka mig att det såg himla roligt ut när jag backar vid rödlysena för att kunna få fart!! Vilken bilfärd alltså, och det tog mig hela 20 min från början hem och tillbaks från flygfyren.. Så mycket man hinner vara med om..Kom knappt in på gården heller, fick ta en jäkla fart upp för backen... Står nu ivägen för Monikas bil hahaha! Denna vecka har jag inte haft tur med bilar ;)
Bruttor o maskiner asså ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0