KRYSSNING!

Japp, då har jag så mycket att berätta om kryssningen så hälften kommer troligen inte att få plats. 
Nu hade vi väntat i flera veckor på denna
båtresa.. Morsan, jag och Helen åkte i fredags kväll med SIlja Galaxy. Det värsta var ju att vi fick inte ta barnmeny och dessutom var ja tvungen att värma på maten eftersom den var kall.
Otrevliga folk som arbetade i cafeterian med andra ord..Helen låste ut sig, glömde att kolla på en skylt där det stod "Endast personal" när hon knatade ut..Hon stod o skrek o viftade utanför cafeterian att vi skulle öppna eftersom handtaget på hennes  sida av dörren var borttaget.. Hon passade även på att sätta sig i en pöl så hela stjärten vart blöt..
Vi fick börja med att gå och klaga på städningen eftersom det var snubbiga fläckar på golvet som var blöta och på bordet i hytten. Så en tant kom och städade lite senare. Hon var nog den snällaste människan som arbetade på denna båten!
Dom som gör skitjobbet...
Men hela kryssningen i helhet var ju skitkul! Det var mycket folk på båten, men inte så många var utklädda.. Förutom jag och Helen med våra reflexvästar. Folk blev tokiga på att vi gick runt i dom där när vi inte jobbade på båten.. Vi hade skrivit TIMMER 1 respektive TIMMER 2 på baksidan. Vi gick till receptionen denna gång för att försäkra oss att vi fick gå runt så.. SIst hade vi ju planerat att ha med oss símdräkter och overaller för att inte gå för naket klädda.. Det började redan med storm på havet inte långt efter vi börjat åka. Jag och morsan gick upp till dansbanan där alla äldre dansar medans Helan satt kvar i hytten och lagrade. Jag sa åt en kille att han skulle bjuda upp morsan på en dans men han sa att han var för ung för henne :P Men så äntligen träffade morsan en gentleman som hon kallade honom... Han såg ut att vara en motorcykel knutte med långt grått hår och värsta muschen haha!

Medan vi väl dansade så såg man att hela skocken av folk åkte åt ena hållet först o sen åt andra! Det var båten som gungade och jag kan tänka mig att alla som såg på ovanför skrattade som fan! En kille låg redan på golvet o spydde när vi gick på för att han var så sjösjuk.
En annan kille var för full så han skulle hamna i fyllecellen. Några SECURITY vakter höll varsin arm på han och gick ut ur hissen som vi stått och väntat på i typ tio min.. När hissen väl öpnnade dörrarna och då dom ska gå ut säger karln att han ska visa snorren..herregud jag och Helen får panik då han börjar knäppa upp brallorna och vakterna ser ingenting :P Va tvungen att blunda..

Morsan brusade upp när vi hade satt på vattenkranen för att kyla våra läsk som var fisljumna.. Hon sa att hon ville ha betalt 100 spänn i timmen för att åka med oss! Men sen lugnade hon sig. Helen klädde på morsan plastpåsar på skallen hon såg för rolig ut!!
Vi träffade även några lirare till Helens bekantskap! Dom var för roliga..Arvid så nervös att han skulle bli avkastad från båten i Åbo eftersom han bara köpt en enkelbiljett! Han vart så nervös att han fick helt enkelt skriva in sig i vår hytt för att inte bli avkastad :P
VI hade ju en extra bädd så det gick ju galant. Helen försvann mitt i på morgonkvisten runt 5 när hon bara skulle gå en sväng för att kolla om något var öppet. Sedan var hon tillbaks på dagen efter runt halv två på dagen..
Morsan vart så nervös att hon hade blivit misshandlad eller blivit avslängd från båten så hon tänkte gå och anropa i högtalarna från receptionen!!
Här kommer lite bilder från vårat äventyr.





 

Min snygga karl bjöd ut mig på middag nyss här :D Va för mysigt!
CIAO

Kommentarer
Postat av: Helen

kopierade å la in på min blogg orkade inte skriva

men skerv att det va från din blogg å att jag kopierat!

2008-11-02 @ 19:35:50
URL: http://ci3ur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0