Casting i Sthlm & Ebbagården

Var inne i city idag med morsan på casting för en AXE reklam. Det visade sig att alla hade sminkat sig utom jag,
Även då han som ringde upp mig ang detta jobbet sa att man inte skulle göra det.
Det tog kanske två minuter när han skulle fotografera var och en, ben, profil, ansikte och leende..sen fick jag fylla i ett papper..
Dessutom åkte jag och morsan till mitt gamla barnhem i Sollentuna efteråt, Ebbagården. Det första vi möttes av var grindar och lås. Först tänkte jag hoppa över tegelmuren men morsan blev för nervös och sa att hundarna kan äta upp mig. om det nu fanns några...Eller att  polisen skulle komma om jag hoppade över för att larmet skulle gå.
Till slut fick vi gå runt hela skiten och hittade ingen väg in. Morsan trodde väl att det fanns en hemlig ingång någonstans på bakgården :P haha
Sen tänkte jag bara " jag måste in där". Jag har inte åkt hela vägen hit i onödan. Sååå, jag stod och hängde på grinden och märkte att den var ju lös! herregud om jag visste det från början så hade vi inte behövt knata runt hela byggnaden!
Dom hade byggt ut en massa fina kåkar runt sjön så det var värsta utsikten!

Till sist kilade vi in och knackade på, morsan babblade o babblade på...trodde nästan tanten som bodde där skulle somna av morsans snack :P Det hade blivit en privat bostad sedan år 2000.
Dom hade tydligen rivit det gamla huset som stod bredvid det röda.. På den tiden var det gult..
Har alltid tänkt åka dit men aldrig riktigt kommit till skott..
Det kändes så bra att äntligen kommit dit för att titta lite på gamla minnen. Synd att dom hade rivit det gamla huset som jag bodde i :(
Hon som bodde där, Sylvia, lovade att skicka bilder till mig när det fortfarande stod på plats, så här är ett par..

Gamla bilder från Maj 2003:



Detta var källarrummet som vi pysslade i.


Nya bilder från okt 2008:









Detta lilla skjul var en lekstuga vi hade och jag kommer
ihåg att vi hade spökrunda en gång.


Dom nya kåkarna utanför Ebbagården

Kommentarer
Postat av: Anna

hej jag har också bott på ebbagården. jag bodde där i ett halvår. detta var i början på 90-talet.

när bodde du där?

mvh Anna :)

2011-04-07 @ 16:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0