Rent Hus inspelningen

Nu ska jag skriva lite om inspelningen hos morsan som ägde rum under förra veckan och slutade i måndags. Det hela började med att vi fick gå runt i Ulriksdals slottspark under tisdagen. Just bara för att filma in lite när vi går runt jag och morsan. Morsan fick bo på hotell i Solna Centrum på helgen sen och blev sminkad och fick äta god mat! Så trevligt för na! Jag och Helan träffade henne i lördags på en sväng inne på hotellet och det var fräscht! Nästan så jag själv skulle kunna tänka mig att ha bott där med henne under helgen. :P haha


Sen på onsdagen kom äntligen containern! Så vi fick börja röja och folk frågade mig vad som skulle slängas och jag visste ju inte allt, men ja sa åt guttarna från flyttfirman att bara slänga allt skit. Jag menar vad ska hon med så mycket grejer till?! ;D Så till slut hade hon knappt några grejer alls kvar, knappt ens möbler haha :P Hon fick en soffa, massa gardiner, mattor, överkast, kuddar, nya kattlådor och leksaker till kissarna. Hon fick även en dammsugare samt en massa städprylar! Bland annat en rosa dammvippa som jag blev förälskad i ;) haha! Hon fyllde hela 2 CONTAINRAR!! Fem katter fick komma till katthemmet och tre behållde morsan. Sessan hade tydligen cancer :/ Tråkigt att det ska vara så sorgligt med sånt här men jag tror dom avlivat henne. De andra katterna får man ju hoppas att dom kommit till bra hem eller att de har de bra på katthemmet. Mamma har äntligen fått hjälp med alla katter som hon en gång tagit hand om då ingen annan gjort det. Verkligen schyst att det finns sånna här program som hjälper folk!



Att det kan bli så mycket skräp från bara morsans lägenhet, sen att hon bor på högsta våningen, tre långa trappor upp. Man skulle kunna tro att hela lägenheten skulle braka ihop med hela 6 TON SKIT som vi slängt ut genom fönstret!! De monterade en massa gråa hinkar med hål i botten så det bildade som en rutschkana ner i containern. Hon slog inte rekord i det men städarna tyckte att detta var det skitigaste dom sett! Hahah o jösses. Bakterieprover gjordes och dessa städ-damerna var ju riktigt härliga människor! På tal om alla andra som hjälpte till, vilket skönt gäng!



Vilken upplevelse detta var. Mycket folk överallt och mycket grejer! Vart chockad när dom kom med kameror och allt. Morsan har ju börjat umgås nu mer med sin granne Bengt, jätteschyst lirare! Gav morsan blommor och allt! Fick ett stort tack från Mamma sen iallafall och ett fint kort med blommor på :D Jag tänkte hela tiden, men gud vad me människor här omkring. Hade det inte vart för mig att jag skickat in brev till dom på Rent Hus så hade ingen vart här, flyttfirman, videoteamet, städtanterna, guttar med lastbilar och containrar, ja och så lille Bengt!! Känner att jag verkligen gjort något bra här! =) Och morsan verkar nöjd nu efter allt trots att det var svårt att slänga ut böckerna :P Så hade det inte vart för mitt brev så hade morsan fått ruttna i skiten helt enkelt. Hoppas att hon kan hålla det snyggt nu! Klumpen i min mage försvann bara helt plötsligt när allting hade blivit rent. Nästintill att jag längtar tills nästa gång jag kommer till morsan då jag slipper kliva över grejer och kan sätta mig ner i hennes nya sköna soffa :) Kommer sakna den här veckan som gått faktiskt när alla folk vart hemma hos morsan, men har samtidigt fått ett fint minne att ta med mig hem och en stor befrielse att det äntligen blev nåt gjort åt all skit!




P.s Glömde skriva att jag blev biten av kattjäveln och fick stelkrampsspruta och antibiotika kur i 15 dagar samt blev invalid två dagar pga det. Men lite får man väl tåla ändå om det ska bli nån ordning!



Efterbilderna kommer inte komma upp ännu på ett tag eftersom min kamera tog slut på batterier i måndags. Men har lite bilder innan dom fixade till allt hos morsan hur det blev tömt på grejer! På de två sista bilderna före och efter så vad det ju mitt rum som morsan hade dragit in massa jox som jag sedan slängde bort med en hjälpande hand från flytt gubbarna!



Före:

Efter:

Kommentarer
Postat av: danielle

Skönt att läsa om ditt äventyr ;D:D

Och fan jag får ta och följa med nån dag !KRAM

2009-04-23 @ 07:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0