Grannkärringen

FÖRBANNAD! Först gnäller tydligen hund, så Helen får sitta och åka 5 mil per dag för att lämna hunden när hon ska till jobbet på kvällen. Sen får man inte parkera på en fri parkeringsplats 300 m härifrån. Får lapp på rutan och en utskällning. Inte nog med det när man lassar tvätt i bilen, kommer en kärring ut och klagar på att  man står parkerad utanför porten! Hur ska vi annars lassa 20 kg tvätt om man bara får tvätta en gång i månaden? Hon kanske vill bära skiten åt oss eftersom vi bor i andra änden av tvättstugan...Men gud, har folk inget annat för sig än att klaga på sina grannar? Hon skulle ju lika gärna kunna bli parkeringsvakt också.

Jag och Helan vart så förbannade så vi gick in och satte på högsta volym och bas, den värsta låten av dom alla också bara för att jävlas. Så tror du inte att kärringen knackar i väggen igen? Så vi bankade på tillbaks. Jag blev så less så jag sket i henne när hon klagade på mig utanför porten. Som att det inte redan finns tillräckligt med utrymme för henne att gå på? Det är ju en bred gata! Ska väl ställa mig i gräset nästa gång, för där vill hon väl inte gå? Jag sa att det är väl upp till mig om jag får böter och att det är min ensak om jag parkerar här eller inte..Har sån lust att lägga en hundlort i hennes brevlåda nu! Om jag bara visste portkoden och hennes namn.,.,Hon är en sån där kärring som verkligen sitter med glas intill väggen och har örat emot för att försöka höra så mycket som möjigt. Har säkert hörapparaten på högsta volym med...Hon har inte mycket annat för sig på dagarna än att sitta och vänta vid fönstret tills vi kommer ut på gatan för att sen gå ner och klaga. Det värsta jag vart med om...Nu blev jag less, ska till tvätten men var bara tvungen att dela med mig av detta. Stå på er ifall era grannar beter sig som den här kärringen gör! Ajöss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0