Finns det hjärterum..Finns det Vinterkräksjuka

Har ni aldrig funderat över hur just ni ska drabbas av alla otur ibland? Slå i foten i nåt  flera ggr då man till slut blir så förbannad att man slår i nästa fot. Det smittar av sig att tänka på att man blir förbannad över allt och att alltid behöva göra illa sig. Man känner att det är menat att man ska slå i allt hela tiden. Nu har jag äntligen lyckats bli lite friskare här. Funderade på varför just jag skulle åka på´t när jag äntligen skaffat jobb och började bra med allt.*Tyckte jag* Otur med bilen som gick sönder igen, telefonen gick sönder, datorn också. Sen att jag åkte på vinterkräksjukan. De mesta är bringat på min bekostnad, iallafall telefonen och datorn tror jag. Men det kan ju inte bli värre än vad det är nu. Så positivt tänkt här kan det ju bara bli bättre.

Inte nog med det var jag tvungen att arbeta igår fast jag hade vinterkräksjukan. Sånt kan ja bli lite irrterad över. Jag mådde bra på dagen och tänkte att nu har denna sjuka gått över. Åt lite grann. Ett par timmar senare kände jag mig illamående, svag och alldeles jättekonstig. Ja meddelade då städet att jag var sjuk och som sagt vinterkräksjuka kan man icke lita på, det kommer när det vill. Men fick då till svar: "Men snälla Maria, du kan inte komma nu och säga att du är sjuk. De finns bara dina nycklar. " och jag fick isåfall be Helen städa, hon jobbar redan....


Och i annat fall var städet tvungen att ringa till dom imorse och säga att jag ej kunnat städa. massa meckt med det.. Så neeej. Det var bara att pallra sig upp till städningen, gå... Höll på att svimma, tog mig säkert över två timmar det där.. Men vill dom få magsjuka hela högen är det ju inte mitt fel. Bara så synd att man ska behöva veta ett år i förväg att man blir sjuk så man hinner sjukskriva sig.

Har gått back nu ca två dagars arbete. 2000 spänn redan på att va sjuk. Får rycka upp sig detta nu! Men man slösar ju inga pengar heller genom att sitta inne hela dagarna.
Dom håller på att tapetsera om här hemma så det är dammigt överallt av all slipning på väggarna. Angående lägenheter ser det lite stilla ut. Som sagt måste vi ju flytta ut snart då kåken vi bor i ska säljas. Har anmält mitt intresse till en kåk i Vigelsjö. Hyresrätt då. Men eftersom jag bara stått ett år i kö så behöver jag nog stå ca 5-7 år till för att hamna först i kön genom att få välja en kåk. (enligt roslagsbostäder).

Nu måste ja börja röja lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0