HUR KOMMER DET ATT BLI?

Jag undrar över massa saker.. Hur ska de gå för pantburkarna om vi tar bort 50-öringarna? Blir de 1 kr styck man får panta dom för eller måste man ha två burkar för att få 1 kr? :P haha helt otroligt vad jag går runt och tänker. Sen det här med snön. Jag meckar och donar med min bil, kommer knappt iväg för all snö, kallt och inte ser ja något heller. Åker vidare och handlar efter jobbet. Vilket inte ska tyckas ta för lång tid! Men, när jag kommer hem upptäcker jag att den lilla stunden jag var borta tog hela 45 min! De e ju helt otroligt att det tagit så lång tid att åka från jobbet, handla och komma hem. Typ som en Stockholmsresa ju för fan! Sen en grej till. Fick min kontrolluppgift nyss. Det står att all min skatt som dragits under år 2009 är runt 12 lakan. Frågan e ju dock, då jag tjänat 13 lakan vissa månader under sommaren, hur kan dom då bara dra i genomsnitt 1400 kr varje månad? Någon som förstår hur det hänger ihop? Kanske jag som ej ser vad de står?

Får hoppas att jag inte blir betalningsskyldig 20 000 nu bara för att de dragits för lite skatt. Fan jösses kanske bättre att jobba svart hörrni? Man lär väl ändå inte komma upp i 65-års åldern ? Kanske, men då har man glömt vad man heter och har ingen aning om vad man ska göra med stålarna man får i pension.  Man lever ju nu, de är ju nu man ska slösa stålar och ha roligt. Det är när man blir gammal man ska prata om allt man gjort. Och inte fan kostar de pengar!! Så ser jag på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0